Eyal Ofer אייל עופר
בישראל יש חוסר הבנה טוטאלי כיצד חמאס מממן את עצמו. אני עדיין שומע קשקושים כמו "איראן היא 70% ממימון החמאס" (ירון בלום שלשום אצל עודד בן עמי). לא סתם הזכרתי בשבוע האחרון במספר ראיונות וכתבות כיצד, בגלל צירוף מקרים מיוחד, נודע לנו כי 10% מעובדי ארגון ה WCK הם אנשי חמאס . אירגון שהוכנס לעזה *רק השנה* בידי ישראל, כבר מכיל בתוכו 62 חמאסניקים (מתוך 584 עובדים שנשכרו רק השנה). מנסיון העבר הרחוק שלי אני מבטיח לכם שעוד אחוזים ניכרים מעובדיו הם קרובי משפחה של חמאסניקים. חמאס הוא מאפיה ועסק חמולתי: אח אחד בזרוע הצבאית, עוד אח במשטרה ודואגים שהאחות תעבוד באונר"א, הבן דוד עם פרופיל לא קרבי יהיה נהג באירגון סיוע והדוד מקבל משרה ממשלתית, בן דוד נוסף הוא "עיתונאי" באל ג'זירה והסבתא נכנסת לרשימת מקבלי הסיוע. מה שעוד לא מבינים אצלנו זה עד כמה הרש"פ ממשיכה לממן את החמאס. היא עשתה זאת שנים. גם כאשר לעיתים, נוצר בינהן סכסוך גלוי ואבו מאזן עצר משכורות (מה שהביא למזוודות הקטאריות). אז הנה דוגמה לכסף אירופאי, שמוזרם אפילו לא לרש"פ אלא לקרן חצי ממשלתית לפיתוח עירוני . זה רק 3 מיליון דולר אבל יש המון פרויקטים דומים. הקרן הזו מוציאה מכרז למען (אני לא צוחק:-) "שירותי יעוץ - פעילות חברתית לעזה ירוקה ומניעת שינוי אקלים". מה הסיכוי שהשלטון העזתי של חמאס יצליח להבריג לתוך מקבלי המענק הבלגי הזה את אנשיו או קרובי משפחתם. לדעתי: 100%. יחי האקלים בעזה ה"ירוקה". תודה לממשלה הבלגית על תרומתה. תכפילו את הסיפור הזה פי 200 ותראו איך חמאס ממומן. לא רק מאיראן (איראן היא במקרה הקיצוני 5%-10% מימון החמאס) רוב רובו של מימון החמאס הוא יכולתו לנתב לעצמו כספים שהעולם מזרים לרש"פ ולעזה..